Název kurzu | Sociální práce s rodinou III. - jak komunikovat a pracovat s dítětem, jehož rodiče se rozcházejí, rozvádějí NOVINKA |
---|---|
Tématická oblast | Sociální práce |
Variabilní symbol | 28048 |
Lektor | PhDr. Honzlová Ivana |
Pobočka | Praha |
Místo konání | Více info...Regionální kancelář Praha, Opletalova 1417/25, Praha 1 - Nové Město (vchod dvorním traktem, zadní budova, recepce č. 2) |
Datum konání | 7. 6. 2018 (akreditovaný kurz osvobozen od DPH) |
Čas konání | 08:30 - 13:30 |
Časový rozsah | 1 den/6 hodin |
Cena | 1700,- Kč |
Akreditace | MPSV - č. 2015/0918-SP |
Cíl kurzu | Absolvent získá poznatky týkající se situace dítěte při rozchodu či rozvodu rodičů, získá přehled o specifikách potřeb dětí v této nelehké situaci, bude schopen pochopit a analyzovat jejich chování a prožívání, vytvořit správnou atmosféru při komunikaci s dítětem a vést adekvátním způsobem rozhovor s dětmi v této rozchodové situaci, dokáže vyhodnotit reakce dítěte a zvolit odpovídající způsoby pomoci dítěti i rodičům. |
Cílová skupina | Kurz je určen sociálním pracovníkům obcí, krajů, pracovníkům zařízení sociálních služeb a dalším zájemcům o tuto problematiku |
Program kurzu | 1. Potřeby dětí - Základní pojmy, specifikace potřeb dětí, specifika prožívání a chování dětí při rozchodu rodičů, vývojové potřeby dětí a věková specifika, vyjadřování dětí v situacích rozchodu či rozvodu jejich rodičů. Metody a techniky při práci s dětským klientem. 2. Komunikace s dětmi v případech rozvodových a rozchodových situacích - hlavní zásady při komunikaci s dětmi v případech rozvodových a rozchodových situací - cvičení, diskuse. Význam přípravy rozhovoru a navázání odpovídajícího vztahu, respektování potřeb dítěte. Vedení rozhovoru s dítětem, hlavní zásady rozhovoru s dítětem, čeho se při vedení rozhovoru vyvarovat. 3. Reakce a pocity dětí - jak analyzovat reakce dětí, význam pochopení pocitů dětí. Jak se děti spontánně vyjadřují pomocí těla, hry, kresby - ukázky. Možné využití speciálních technik - ukázky. 4. Příklady z praxe, diskuse. |