Název kurzu | Poruchy chování dětí a mládeže II. NOVINKA |
---|---|
Tématická oblast | Sociálně patologické jevy |
Variabilní symbol | 18039 |
Lektor | doc. PhDr. Mgr. Procházka Roman, Ph.D. |
Pobočka | Olomouc |
Místo konání | Více info...Regionální kancelář Olomouc, Fibichova 2, Olomouc |
Datum konání | 4. 9. 2018 (akreditovaný kurz osvobozen od DPH) |
Čas konání | 08:30 - 13:30 |
Časový rozsah | 6 hodin/1 den |
Cena | 1600,- Kč |
Akreditace | MPSV - č. A2018/0199-SP/PC/VP |
Cíl kurzu | Absolvent získá rozšiřující znalosti v oblasti sekundárních poruch chování a informace o psychopatologických souvislostech traumatických faktorů. Dále bude seznámen s terapeutickými a poradenskými možnosti, které jsou uplatňovány při léčbě těchto poruch |
Cílová skupina | Kurz je určen sociálním pracovníkům obecních, městských a krajských úřadů, pracovníkům zařízení sociálních služeb a dalším zájemcům z řad pracovníků pomáhajících profesí. |
Program kurzu | 1. Poruchy pervazivního spektra, emoční poruchy v dětství a poruchy sociálních vztahů - poruchy autistického spektra, desintegrační poruchy v dětství, Aspergrův syndrom. Sociální interakce a komunikace u dětí s autismem. 2. Emoční poruchy se začátekem v dětství - Separační úzkostná porucha, fobická úzkostná porucha, sociální fobická porucha a porucha sourozenecké rivality. Snížení stresu rodiny a dítěte. 3. Psychosomatická onemocnění v dětském věku - potlačení emocí a jejich vliv na dítě. Vliv temperamentu, životního stylu rodiny a prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Možné projevy - psychogenní kašel, kožní onemocnění, bolesti hlavy. 4. Psychopatologické souvislosti traumatických faktorů -Trauma jednorázové a chronicky se opakující traumatická zkušenost. Vztahy dítěte s blízkými osobami. Disociační činitele a postraumatický rozvoj. 5. Poradenské a terapeutické vedení a péče - Význam včasné diagnostiky. Komunikace v rodině s dítětem vyžadujícím specifický přístup. Snížení stresu v rodině. Vliv výchovného působení. Možnosti psychoterapie. Spolupráce rodiny s dalšími subjekty s cílem optimalizace stavu dítěte. 6. Diskuse a odpovědi na dotazy. |