Název kurzu | Sociální práce s ohroženým dítětem I. OBSAZENO |
---|---|
Tématická oblast | Sociální práce |
Variabilní symbol | 28097 |
Lektor | Bc. Reitmayerová (Weberová) Alena |
Pobočka | Praha |
Místo konání | Více info...Regionální kancelář Praha, Opletalova 1417/25, Praha 1 - Nové Město (vchod dvorním traktem, zadní budova, recepce č. 2) |
Datum konání | 7. 12. 2018 (akreditovaný kurz osvobozen od DPH) |
Čas konání | 08:30 - 13:30 |
Časový rozsah | 1 den/6 hodin |
Cena | 1700,- Kč |
Akreditace | MPSV - č. 2016/1110-SP |
Cíl kurzu | Absolvent tohoto vzdělávacího programu získá základní poznatky o potřebách dětí ve věku od narození do nástupu do školy a upevní si dovednost správné diagnostiky potřeb dítěte. Pochopí, jak lze rozpoznat zanedbávání dítěte v rodině, jak lze identifikovat vzájemné vztahy v rodině a jak získané informace využít pro rozvoj rodičovských kompetencí. Získá informace o možných přístupech a jak co nejlépe identifikovat zdroje ohrožení dítěte, předvídat a snížit ohrožení dítěte. |
Cílová skupina | Kurz je určen především sociálním pracovníkům obcí, zařízení sociálních služeb a všem dalším zájemcům o tuto problematiku |
Program kurzu | 1. Sociální potřeby dětí - pyramida zdravého prostředí.Vymezení základních pojmů a terminologie. Sociální potřeby dětí, láska rodičů, bezpečné zázemí, harmonická rodina, funkční rodina, rodičovské kompetence, podpora širší rodiny, zajištění biologických a psychických potřeb, rozvoj sociálních potřeb a vztahů k sobě a okolí. Řešení případů z praxe, diskuse. 2. Vznik a potřeba vztahové vazby - Vývoj vztahové vazby, typy vztahové vazby, dopad vztahové vazby na chování dítěte, vztahy v rodině, možnosti deprivace dítěte. Řešení případů z praxe, diskuse. 3. Možnosti zjišťování potřeb dítěte - pravidla otevřené komunikace s dítětem, jak komunikovat s dítětem ve věku 0 - 6 let, čeho se vyvarovat. Možná diagnostika, kterou může provádět i ten, kdo nemá psychologické vzdělání. Řešení případů z praxe, diskuse. 4. Specifikace možné diagnostiky, Využití testů rodinných vztahů, využití dětské kresby, testy rodinného zázemí a jeho využití pro rozvoj rodičovských kompetencí, ukázky. Řešení případů z praxe, diskuse. 5. Zdroje ohrožení dítěte - Neúplná rodina, dysfunkční rodina, rozvod rodičů, trauma dítěte, zanedbávání dítěte, psychické a fyzické týrání, patologie rodiny. 6. Diskuse, řešení případů z praxe. |